dutchgate.com - przykład kampanii marketingowej
Przykład dobrze skonstruowanej strategii sprzedażowej
CEL
Celem było skonstruowanie przekazu, który w sposób profesjonalny trafiałby do majętnych osób starszych, posiadających odpowiednie środki do zakupu mieszkań o wyjątkowym standardzie. W przypadku tej kampanii zdefiniowano grupę docelową jako ludzi dojrzałych, dla których wartością jest czerpanie radości z aktywnego życia a jednocześnie ludzi, którzy pragną spokoju i intymności.
Portal internetowy miał na celu stworzenie skutecznego kanału dystrybucji kompleksowej informacji o projekcie, prezentacji oferty w sposób przejrzysty, atrakcyjny i propagowaniu jej przy zachowaniu rozsądnego jednostkowego kosztu dotarcia do potencjalnego Klienta.
Zadanie
Strona internetowa to jeden z elementów kampanii marketingowej, której celem było dotarcie do opisanej grupy docelowej oraz przedstawienie jej niezwykle ciekawej i oryginalnej oferty w atrakcyjny i przejrzysty sposób. Strona internetowa oraz jej prawidłowe wypromowanie stanowiły jeden z podstawowych elementów planowanej strategii sprzedażowej. Właściwe jej skonstruowanie było podstawą do osiągnięcia sukcesu, w postaci sprzedaży planowanej liczby mieszkań.
Działanie
Klienci Dutchgate zostali potraktowani z niezwykłą starannością. Strona jest nowoczesna, a jednocześnie nie przeładowana efektami specjalnymi, które w tej grupie wiekowej, mogłyby nie spotkać się z uznaniem. Dojrzałość została zdefiniowana jako wiedza, wysokie wymagania oraz dbałość zarówno o treść jak i formę. Bardzo duży nacisk położono na warstwę estetyczną portalu (bukowe drewno, z detalami w kolorze butelkowej zieleni, piękne zdjęcia, oraz efektowne, niezwykle wysublimowane detale).
Z uwagi na grupę wiekową odbiorców w sposób szczególny została potraktowana czytelność i łatwość obsługi strony.
Nawigacja została maksymalnie uproszczona. Menu główne jasno informuje o tym co mieści się w kolejnych działach. Teksty są krótkie, gdyż główny nacisk położono na wizualizację projektu. Fotografie pokazują mieszkania, które są mieszanką bezpiecznego stylu życia, pełnego udogodnień dla ludzi w określonej grupie wiekowej, z luksusem i dużą dbałością o detale architektoniczne. Pokazane są zalety życia w środowisku, które jest dostosowane dla ludzi dojrzałych, jednakże w sposób, który nie kojarzy się z potocznie rozumianą starością i odsunięciem w cień, lecz ze wzrostem wymagań i z większą starannością o każdy sektor życia. Bardzo dobrze położone DutchGate (bliska odległość od Manhattanu, a jednak na tyle daleka, że dająca poczucie intymności), udogodnienia w postaci możliwości robienia na miejscu zakupów, korzystania z restauracji, parków, pola golfowego, imprez kulturalnych, ale również szpitale oraz miejsca modlitwy to oferta, skrojona w sposób tak przemyślany, że na gruncie polskim możemy jej tylko zazdrościć.
Zalety
Portal Duchgate to przykład doskonale zaprezentowanej sprzedażowej strategii marketingowej. Wszystkie walory Osiedla zostały pokazane w sposób prosty. Nie ma tu natłoku multimedialnych efektów specjalnych a jednak oglądający stronę nie ma wrażenia, że jest na portalu skierowanym dla ludzi, którzy są starzy i technologicznie mniej zaawansowani. Wielki szacunek dla Odbiorcy widać tutaj w każdym detalu, zarówno jeśli myślimy o warstwie graficznej, jak i technologicznej.
Strategia marketingowa przyniosła pożądane efekty. Zanotowano duży wzrost zainteresowania Klientów inwestycją, przy niższym koszcie jednostkowym dotarcia w porównaniu ze standardowymi kampaniami.
Analiza poszczególnych źródeł pochodzenia Klientów wykazała, że portal internetowy był głównym kanałem dotarcia do Klientów oraz dystrybucji informacji.
Jednocześnie portal był źródłem szczegółowych informacji dla Klientów, dzięki czemu przy wzroście sprzedaży nie zanotowano znacznego wzrostu obciążenia działu handlowego.
Bez wątpienia w dużym stopniu przyczynił się do osiągnięcia zgodnej z założeniami liczby nabywców lokali.