Linki sponsorowane - kampanie w Google
Co to jest Google Ad Words ?
Jest to sposób na pozycjonowanie witryny internetowej, czyli na jej wysoką pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Jego zaletą jest szybkość i prostota wyświetlania reklamy oraz jej niskie koszty. Reklama strony internetowej oraz link do niej prowadzący pojawia się w wyszukiwarce Google, a także w witrynach wyszukiwania i witrynach partnerskich należących do sieci Google, w tym: AOL, EarthLink, HowStuffWorks i Blogger. Reklamy te pojawiają się po prawej stronie ekranu, bądź lewej na zaznaczonym pasku.
Google AdWords jest w tej chwili najbardziej skuteczną formą reklamy internetowej. Zamieszczanie reklam w postaci linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google, sprawia, że są one widoczne dla szerokiej grupy odbiorców. Google AdWords umożliwia elastyczne wprowadzanie zmian w trakcie trwania kampanii promocyjnej i bieżące dostosowywanie jej do potrzeb odbiorców. System opłat za kliknięcie umożliwia zaś kontrolę kosztów kampanii.
Google AdWords – Krok po kroku
-
Reklamuj się efektywnie
Google AdWords daje gwarancję, że reklama trafi wyłącznie do osób, które są zainteresowane naszym produktem/usługą. Nie będzie widoczna wszędzie i dla wszystkich. Pojawi się wyłącznie na życzenie naszych potencjalnych klientów, a więc po wpisaniu przez nich w wyszukiwarce Google słów, które najlepiej oddają specyfikę naszej działalności -
Mój językiem kliernta - znajdź właściwe słowa
Właściwe dobranie słów kluczowych oznacza to, że wybieramy słowa, które nasz potencjalny Klient będzie wpisywał w wyszukiwarce szukając informacji na temat reklamowanego przez nas produktu/usługi. Nie zawsze oznacza to, że są to słowa najbardziej popularne, czy najbardziej naszym zdaniem oddające specyfikę produktu/usługi. Być może znajomość fachowej terminologii jest u naszych klientów nieco inna niż się nam wydaje, dlatego na tym etapie powinniśmy myśleć jak Klient -
Oszacuj koszty
Koszty zależne są od tego jak popularne jest słowo - fraza, którą chcemy reklamować. Wysokość stawki, jaką musimy zapłacić za to, by nasza reklama była na wysokiej pozycji uzależniona m.in. od ilości linków sponsorowanych promujących to samo słowo – frazę (nasza konkurencja) i od wysokości ich stawek. Ustalając niższą stawkę, nasza reklama będzie znajdowała się na niższej pozycji niż reklama konkurencji, która płaci więcej. Przed rozpoczęciem kampanii możliwe jest oszacowanie wysokości stawek za poszczególne słowa. W trakcie jej trwania kontrola i korekty. Właściwe oszacowanie kosztów reklamy, poprzedzone analizą słów kluczowych i konkurencji daje 100 % gwarancji dobrego miejsca na liście linków sponsorowanych -
Płać za efekty
Płatność za reklamę następuje nie po jej pojawieniu się na liście linków sponsorowanych, lecz dopiero po kliknięciu na reklamę i wejściu na stronę. Właściwe skonstruowanie reklamy oznacza dotarcie do Klienta -
Kontroluj kampanię
Istnieje możliwość ustalania dziennych limitów środków przeznaczanych na reklamę oraz maksymalną stawkę za jedno kliknięcie. Możemy płacić albo za każde kliknięcie w reklamę (CPC), albo za każde tysiąc wyświetleń reklamy (stawka CPM). Elastyczność tego systemu pozwala na kontrolę pozycji naszej reklamy na liście linków sponsorowanych, dzięki możliwości regulowania wysokości poszczególnych stawek. Kampania może być mniej lub bardziej „agresywna”, dostosowana do obranej strategii i wysokości środków przeznaczonych na reklamę. -
Poszerzaj wiedzę
Dostęp do statystyk to źródło wiedzy nie tylko na temat skuteczności samej kampanii, ale również tego, jakie tematy najbardziej interesują naszych klientów. Dzięki Google AdWords zyskujemy możliwość wglądu do szczegółowych statystyk, pokazujących m.in. profil osób odwiedzających witrynę, najbardziej popularne słowa kluczowe, strony, które są najbardziej atrakcyjne pod względem treści, czas spędzony na naszej stronie, czy ilość odwiedzonych podstron. Dzięki wiedzy zdobytej w ten sposób, możemy elastycznie reagować na rzeczywiste potrzeby naszych Klientów i w ten sposób dostosowywać do nich naszą ofertę