Programy lojalnościowe
Charakteryzują się one dużą skutecznością w porównaniu do innych akcji marketingowych i przynoszą wymierne korzyści przy umiarkowanym koszcie jednostkowym. Automatyzacja programów lojalnościowych pozwala na obniżenie kosztów kampanii przy jednoczesnym zwiększeniu jej atrakcyjności. Lista narzędzi stosowanych w programach lojalnościowych jest bardzo szeroka – są to zarówno loterie, konkursy, sprzedaż premiowa, wszelkiego rodzaju programy motywacyjne.
Jako alternatywę (lub uzupełnienie) kosztogennych metod kontaktu z Klientem (przedstawiciele handlowi) proponujemy naszym klientom zaawansowane technologie – portale www, pocztę elektroniczną, media interaktywne. Dotarcie do Klientów za pomocą Internetu jest zdecydowanie tańsze i szybsze. Większa jest również szansa na to, że Klient odpowie na komunikat wysłany pocztą elektroniczną, niż na komunikat nadany tradycyjnie. Możliwości jakie daje Internet (np. badanie zachowań konsumentów, którzy wchodzą na strony www) są bardzo szerokie i dają duże możliwości modyfikacji programów w zależności od upodobań Klientów.
Interaktywna komunikacja lojalnościowa to szansa na redukcję kosztów, wnikliwą analizę, rentowne zwiększenie sprzedaży i nawiązanie relacji między Firmą a Klientem. Relacji, których lojalność jest podstawą ich trwałości.